Stalen vangrails op flexibele voetstukken

In veel warehouses, productiebedrijven en opslagruimtes zijn kilometers stalen vangrails toegepast om mensen of gebouwen te beschermen tegen EPT's heftrucks en vrachtauto's.

De keuze hiervoor is eenvoudig en gaat al wat jaren terug. Onze overheid plaatst al decennialang stalen vangrail langs Rijkswegen om te voorkomen dat de weggebruiker op de andere weghelft terecht komt. Bij een zware aanrijding vervormd het staal en de ingeheide montagebuizen, buigen, vervormen of deze worden in de ondergrond weggedrukt dit alles om energie te absorberen.  

In een warehouse waar een strakke betonvloer ligt en hier de gelaste voetplaat m.b.v. 4 ankers in de beton geschroefd wordt is dit tot op heden de enige montage geweest. Echter bij een onverhoopte aanrijding is de impact op de staalconstructie vaak meestal een I-profiel op een gelaste plaat zo groot dat deze buigt en krom raakt, of de ankers scheuren uit de beton!

De oplossing is wederom eenvoudig afhankelijk van de last en snelheid is er een keuze te maken om dezelfde vangrail flexibel te maken door te monteren aan een SlowStop Voet Type 1, 2 of zelfs 2.5. 

Bij aanrijding kantelt nu de vangrail mee in de richting van het het voertuig en voorkomt uitscheuring aan de vloer.

Heeft u stalen vangrails ? kent u dit probleem? bel ons voor een afspraak 06-53 98 35 52