Wij adviseren en begeleiden al meer dan 25 jaar grote en kleine ondernemingen bij het beschermen en beveiligen van infrastructuur, personen en voertuigen binnen de bedrijfsomgeving.
Bij een aanrijding wordt de vrijgekomen kinetische energie geabsorbeerd door een elastomeer (rubber) onder in het voetstuk van de stalen buis. Deze paal kan hierdoor tot 20° kantelen !!! terwijl deze de energie geleidelijk absorbeert en zo de impact verzacht. Na de impact keert de paal terug in zijn originele positie waardoor de bescherming opnieuw intact is en klaar voor een volgende aanrijding.
Het unieke is dat het een stalen (beweegbare) paal of constructie betreft. Bij een starre constructie direct gemonteerd op de beton wordt bij aanrijding de stalen buis gebogen, of de stalen voetplaat begint te plooien. Als dit niet het geval is kunnen ook nog de ankers uit de vloer worden getrokken. In het ergste geval scheurt de vloer. Al met al is er altijd een blijvende vervorming van het metaal !!
Door een juiste berekening en keuze te maken hebben we de mogelijkheid te kiezen uit 4 verschillende grootte van voetstukken met buis met ieder hun eigen capaciteit van opgenomen energie.
Het SlowStop-systeem is modulair, makkelijk in onderhoud en voorkomt schade aan betonnen vloeren.
Het gepatenteerde systeem bestaat uit vier hoofdcomponenten: een paal, een voet, een adapter en een energie-absorberende elastomeer.
Elk onderdeel is modulair en eenvoudig te vervangen in geval van schade.
De stootpaal wordt geïnstalleerd met behulp van vier tot acht betonankers om het geheel te verankeren in de ondergrond.