Kolombescherming Type 2

Deze SlowStop® kolombescherming is de juiste oplossing voor u infrastructuur. Waar veel vrijstaande constructies, vaak onbeschermd op de betonvloer staan! Uit financieël oogpunt wordt dit vaak achteraf ingevuld met een plastic kolombescherming die uiteraard wel werkt maar bij een echte impact flink beschadigd raakt.

Ook met stalen beschermschalen gevuld met zand en of beton rond een kolom is verre van ideaal, de energie van de truck wordt abrupt gestopt, ze kunnen openscheuren en verliezen daarmee hun werking, De impact op het voertuig en bestuurder als gevolg van de aanrijding is groot.

 

Het Type 2 maakt gebruik van ons gepatenteerde terugverende stootpaal technologie. Hierbij worden er vier voetstukken gecombineerd in één complete stalen beugel. De compleet stalen absorberende constructie zorgt voor een enorme sterkte en duurzame en betrouwbare oplossing.

De opgenomen Joules van de impact komen niet op de constructie terecht en zal deze ook niet raken dit wat bij kunststof systemen wel het geval is. De SlowStop® kolombeschermers kunnen geconfigureerd worden vanuit een ruim assortiment aan buislengtes, voertuiggewicht en aanrijdsnelheid. Onderstaande uitvoering voetstuk Type 2 en elleboog Type 2.

SlowStop® Kolombescherming Type 2
Maximale stopkracht
30.174 Joules
Technische specificaties

Kleur: RAL 1023 Gele paal & zwarte voet

Temperatuurbereik: -40°C tot 70°C

Stootpaal Coating: Gegalvaniseerd+ polyester poedercoating

Elleboog Type 2 Coating: Gegalvaniseerd+ polyester poedercoating

Gietijzer Coating: Milieuvriendelijke KTL waterbasis coating

Dop: Zwart plastic

SlowStop® gaat verder waar de concurrentie stopt

Met een maximale stopkracht van 72.973 joule kan een impact tot 40 ton worden opgevangen. Daarmee is SlowStop®de sterkste aanrijdbeveiliging op de markt.

De werking van SlowStop®

Wij adviseren en begeleiden al meer dan 25 jaar grote en kleine ondernemingen bij het beschermen en beveiligen van infrastructuur, personen en voertuigen binnen de bedrijfsomgeving. 

Vraag vrijblijvend advies